ZARZĄDZENIE NR 3/2012
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tczewie
z dnia 30 grudnia 2012 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Na podstawie art. 86 ust. 4 z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane
(tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.)
Zarządzam co następuje:
§ 1
Ustala się Regulamin organizacyjny PINB w Tczewie stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Traci moc Regulamin organizacyjny ustalony przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Tczewie i zatwierdzony dnia 1 czerwca 1999 r. z póź. zm.
§ 3
Zobowiązuje się wszystkich pracowników wykonujących obowiązki objęte zakresem regulaminu organizacyjnego do zapoznania się z treścią zarządzenia oraz do przestrzegania jego przepisów.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2013 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W TCZEWIE
§ 1
1. Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tczewie, zwany dalej „Regulaminem”, określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tczewie
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Tczewie
2) powiatowym inspektorze – należy przez to rozumieć powiatowego inspektora nadzoru budowlanego w Tczewie.
§ 2
1. Inspektorat został utworzony z mocy art. 40 ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. nr 133, poz. 872 z późn. zm.)
2. Inspektorat działa w oparciu o przepisy:
1) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2010 r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.)
2) ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jedn. Dz.U. z 2012 r. nr poz. 1265)
3) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)
4) niniejszego regulaminu
§ 3
1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, obsługującym powiatowego inspektora.
2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu tczewskiego.
§ 4
1. Powiatowy inspektor kieruje pracą inspektoratu.
2. Powiatowy inspektor sprawuje nadzór nad:
1) działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
2) postepowaniami administracyjnymi,
3) postępowaniami egzekucyjnymi,
4) postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
5) prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno – budowlanej i organami kontroli państwowej,
6) obsługa prawną inspektoratu,
7) kontrolą wewnętrzną w inspektoracie,
8) zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
9) przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
10) gospodarowaniem mieniem inspektoratu.
§ 5
1. Do wyłącznej kompetencji powiatowego inspektora należy:
1) zatwierdzanie planów kontroli,
2) podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli doraźnej,
3) udzielanie imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
4) wyłącznie kontrolera z postępowania kontrolnego,
5) udzielanie imiennych upoważnień pracownikom inspektoratu do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień,
6) udzielanie upoważnień do reprezentowania powiatowego inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi
7) występowanie do organu samorządu zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
8) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalanie wysokości dodatków,
9) podpisywanie decyzji administracyjnych,
10) odpowiedzialność za całość gospodarki finansowej inspektoratu za wyjątkiem obowiązków powierzonych Głównej księgowej zgodnie z § 8 pkt 5 Regulaminu organizacyjnego.
2. Powiatowy inspektor może powołać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
3. Podczas nieobecności powiatowego inspektora zastępuje go wskazany pracownik inspektoratu, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa § 5 ust. 1 pkt. 8 i 10 regulaminu.
4. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu jest upoważniony do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień.
§ 6
1. Powiatowy inspektor podpisuje:
1) decyzje administracyjne i postanowienia,
2) akty prawa wewnętrznego,
3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego,
4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,
5) odpowiedzi na skargi i wnioski.
6) dokumenty związane ze sprawozdawczością finansową
2. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu podpisuje dokumenty wymienione w ust. 1 podczas nieobecności powiatowego inspektora z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2
§ 7
1. Określa się następującą strukturę organizacyjną inspektoratu:
1) powiatowy inspektor nadzoru budowlanego
2) starszy specjalista ds. postępowań administracyjnych i orzecznictwa
3) wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji i kontroli
4) jednoosobowe stanowisko ds. przekazywania obiektów do użytkowania
5) jednoosobowe stanowisko ds. organizacyjno – administracyjnych
6) główny księgowy
2. Powiatowy inspektor tworzy wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska do prowadzenia spraw, o których mowa w ust. 1.
3. Powiatowy inspektor może w razie potrzeby łączyć stanowiska, o których mowa w ust. 1.
§ 8
Do zakresu działań poszczególnych stanowisk należy w szczególności:
1. Do zakresu działań stanowiska starszego specjalisty ds. postepowań administracyjnych i orzecznictwa należy w szczególności:
- prowadzenie postepowań w trybach nadzwyczajnych w celu weryfikacji decyzji ostatecznych,
- kontrolowanie pod względem merytorycznym i formalnym przygotowanych projektów decyzji, postanowień i innych pism,
- analiza akt spraw pod względem wydawanych rozstrzygnięć,
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
- opracowanie projektów porozumień, zarządzeń i innych aktów prawnych wewnętrznych,
- analizowanie publikowanego orzecznictwa sądów powszechnych i administracyjnych,
- udzielanie pisemnych odpowiedzi w sprawach skomplikowanych pod względem prawnym,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez powiatowego inspektora.
2. Do zakresu działań stanowiska ds. inspekcji i kontroli należy w szczególności:
- prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
- rozpatrywanie podań dotyczących samowoli budowlanej oraz utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych,
- wydawanie pozwoleń na wznowienie robót budowlanych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez powiatowego inspektora.
3. Do zakresu działania stanowiska ds .przekazywania obiektów do użytkowania:
- przyjmowania zawiadomień o zakończeniu budowy,
- prowadzenie postepowań w sprawie użytkowania obiektów budowlanych,
- prowadzenie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
- wydawanie pozwoleń na użytkowanie,
- prowadzenie sprawozdawczości i rejestrów z zakresu przekazywania obiektów do użytku,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez powiatowego inspektora.
4. Do zakresu działania stanowiska ds. organizacyjno – administracyjnych należy w szczególności:
- prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
- zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
- prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej i ustawie prawo budowlane,
- prowadzenie sprawozdawczości z działalności inspektoratu,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez powiatowego inspektora.
5. Do zakresu działania stanowiska główny księgowy należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu,
- realizacja planu finansowego oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
- obsługa kadrowa inspektoratu,
- obsługa płacowa inspektoratu
§ 9
Do pracowników inspektoratu mają zastosowanie przepisy:
1. ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2006 r. nr 170, poz. 1218 z poźn. zm.),
2. ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 1998 r. nr 21, poz. 94)
3. ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz.U. z 2001 r. nr 86, poz. 953 z późn. zm.)
4. regulaminu pracy
§ 10
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.